صدور مجوز مرکز تحقیقات آبادگران؛ جلوهای از پیوند صنعت و پژوهش در پارک علم و فناوری البرز
در سومین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی پژوهش، فناوری و فن بازار تهران ، شرکت صنایع شیمی ساختمان آبادگران با دریافت مجوز رسمی تأسیس مرکز تحقیقات از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گام مهمی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برداشت؛ رویدادی که با حضور مدیران ملی، برگزاری پنل تخصصی پسماند و بازدید مقامات عالیرتبه کشور همراه بود.
به گزارش آرنا آنلاین، آیین رونمایی از مجوز مرکز تحقیقات و توسعه فناوریهای شیمیایی آبادگران با حکم صادره از سوی پیمان صالحی، معاون اسبق پژوهشی وزارت علوم و رئیس کمیسیون پژوهشی شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی وزارت عتف، برای این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
این مراسم در غرفه سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد دانشگاهی و با حضور فرزام، رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز، انجام گرفت.
رئیس پارک علم و فناوری البرز در این مراسم با تأکید بر اهمیت توسعه مراکز تحقیق و توسعه صنعتی، صدور این مجوز را نشانهای از بلوغ پژوهشی بخش خصوصی دانست و بر حمایت پارک علم و فناوری البرز از تداوم فعالیتهای تحقیقمحور شرکت آبادگران تأکید کرد.
وی یادآور شد: افتتاح رسمی مرکز تحقیقات و توسعه فناوریهای شیمیایی آبادگران در آینده نزدیک و با حضور مدیران و مسئولان ملی، در محل کارخانه این شرکت برگزار خواهد شد.
در بخش دیگری، عنایتالله محرابی، جانشین مدیرعامل شرکت صنایع شیمی ساختمان آبادگران، با اشاره به روند شکلگیری این مرکز گفت: مرکز تحقیقات آبادگران حاصل سالها فعالیت پژوهشی و توسعه ساختار تحقیق و توسعه در این شرکت است و رونمایی امروز، بهمنزله به رسمیت شناخته شدن این مسیر در سطح ملی محسوب میشود.
وی افزود: شرکت آبادگران فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده و با حمایت مدیریت ارشد و تلاش تیمهای تخصصی، گروههای پژوهشی «پلیمر و مهندسی پلیمر» و «افزودنیهای بتن و سیمان» را راهاندازی کرده است؛ مسیری که در نهایت به اخذ مجوز رسمی مرکز تحقیقات منجر شد.
در این مراسم همچنین از قول مساعد معاون پژوهشی وزارت علوم برای حضور در آیین افتتاح رسمی این مرکز خبر داده شد.
در بخش دیگری از برنامههای سومین روز نمایشگاه، پنل تخصصی «مدیریت پسماند» با همکاری پارکهای علم و فناوری مازندران و البرز برگزار شد.
این نشست با حضور ابوعلی گلزاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، و قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیطزیست استان البرز و با مدیریت فاطمه کریمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، به بررسی چالشهای آلودگی هوا و مدیریت پسماند، بهویژه در کلانشهرها، پرداخت. در این پنل بر نقش شرکتهای دانشبنیان و فناور در حل این چالشها تأکید شد.
گفتنی است: محمد اسلامی، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، و زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده رئیسجمهور، با حضور در نمایشگاه، از غرفههای پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.




