بیستمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان زینتی و دارویی در شیراز برگزار شد؛ رویدادی که با حضور برترین تولیدکنندگان هشت استان، دورههای آموزشی تخصصی و نمایش توانمندیهای استان فارس در صدر خبرهای کشاورزی کشور قرار گرفت.به گزارش خبرنگار آرنا آنلاین بیستمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان زینتی، دارویی، تجهیزات و صنایع وابسته، روز دوشنبه دهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استان فارس برگزار شد و میزبان فعالان و علاقهمندان این حوزه بود.
احد بهجت حقیقی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به جزئیات این رویداد گفت: این نمایشگاه در سالنهای بهار و سرو و در فضایی بالغ بر ۱۶۰۰ مترمربع برپا شد و بیش از ۷۰ شرکتکننده از هشت استان کشور در آن حضور داشتند.
به گفته او، در جریان نمایشگاه، کارشناسان خبره جهاد کشاورزی در سالن بهار به بازدیدکنندگان مشاورههای علمی، فنی و تخصصی ارائه کردند.
همچنین از یازدهم تا سیزدهم آذرماه دورههای آموزشی تخصصی شامل مدیریت تولید در گلخانه، مدیریت آبیاری و مراقبت از گیاهان آپارتمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.
بهجت حقیقی با اشاره به نقش برجسته فارس در تولید گیاهان دارویی افزود: استان فارس با تولید بیش از ۴۰ هزار تن از ۳۳ هزار هکتار سطح زیرکشت، رتبه نخست تولید و رتبه سوم سطح در کشور را دارد.
او تأکید کرد که فارس در تولید برخی گیاهان دارویی همچنان پیشتاز است؛ بهطوریکه ۷۵ درصد خاکشیر، ۵۶ درصد آنغوزه تلخ، ۵۰ درصد آویشن شیرازی و ۴۷ درصد مرزنجوش کشور در این استان تولید میشود. همچنین وسیعترین دشت گل محمدی دیم جهان و بزرگترین نرگسزار دیم ایران در فارس قرار دارد.
گفتنی است : این نمایشگاه در روز چهاردهم آذرماه به کار خود پایان داد.





