هلدینگ فراسامد و فراثامد پارسیان در مسیر تولید ملی
به گزارش خبرنگار آرنا آنلاین، مهندس میرزایی، مدیر اداری و اجرایی هلدینگ فراسامد و فراثامد پارسیان، با تشریح سه دهه فعالیت این مجموعه، از تلاشهای ماندگار مهندس اسماعیل کنعانی در مسیر خودکفایی تجهیزات و کیتهای آزمایشگاهی کشور سخن گفت.
به گفته او، این هلدینگ که حدود ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد، با تکیه بر دانش تخصصی مهندس کنعانی در علوم پزشکی و آزمایشگاهی بنا نهاده شد و از همان ابتدا هدفگذاری خود را بر تولید تجهیزات آزمایشگاهی، کیتهای بیوشیمی و بومیسازی فناوریهای وارداتی قرار داد.
میرزایی اعلام کرد: با توجه به تسلط علمی مهندس کنعانی، ابتدا نمایندگی پنج شرکت معتبر جهانی در ایران اخذ شد و سپس مسیر بومیسازی و دانشبنیان شدن شرکت آغاز گردید. امروز با جذب بیش از ۱۵۰ نیروی متخصص و پژوهشگر، مجموعه به یک هلدینگ بزرگ علمی-آزمایشگاهی تبدیل شده است.
او در ادامه، به پروژههای صنعتی این هلدینگ همچون کارخانه خوارزمی در پاکدشت اشاره کرد و گفت: آماده تولید تجهیزات آزمایشگاهی و دریافت مجوزهای لازم است و کارخانه پردیس یک: حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در حال تجهیز نهایی برای تولید کیتهای بیوشیمی و اقلام مصرفی آزمایشگاهی است همچنین کارخانه سوم: در مرحله ساخت و تکمیل، با هدف تولید مواد مصرفی و توسعه ظرفیت تولید داخلی قرار دارد.
وی تأکید کرد: در شرایط اقتصادی دشوار کشور، کمتر مجموعهای توانسته همزمان نیروی جدید جذب کند و اشتغال پایدار ایجاد کند. ما این مسیر را تنها با هدف کاهش وابستگی کشور و تقویت تولید ملی در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ادامه میدهیم.
او با اشاره به هزینههای سنگین این مسیر گفت: حمایت وزارت بهداشت، معاونت علمی و سایر دستگاهها بسیار اثرگذار بوده، اما برای توسعه این حرکت ملی به پشتیبانی گستردهتر نیاز داریم. ایشان از جامعه پزشکی و فعالان آزمایشگاهی نیز درخواست کرد با مصرف محصولات ایرانی و صبوری در کنار تولیدکننده داخلی، مسیر رشد و خودکفایی را هموار کنند.
مدیر اداری و اجرایی هلدینگ فراسامد و فراثامد پارسیان همچنین از حضور شرکتهای دیگر در حوزه تولیدات آزمایشگاهی استقبال کرد و افزود: رقابت سالم در این حوزه نهتنها تهدید نیست، بلکه فرصت بزرگی برای تقویت تولید داخل و ارتقای سلامت جامعه است. هدف مشترک همه ما، رساندن کشور به نقطهای است که تجهیزات و کیتهای آزمایشگاهی بهطور کامل در داخل تولید شود. لذا تمام تلاش ما فراهم کردن آیندهای مطمئنتر و علمیتر برای نظام سلامت کشور است. امیدواریم با همراهی دولت، جامعه آزمایشگاهی و همه فعالان این عرصه، این مسیر به نتایج بزرگتر و پایدارتر برسد.
این شرکت علمی، پژوهشی و صنعتی در نمایشگاه، بیستوهفتمین همایش سالانه و دهمین همایش بینالمللی آسیبشناسی و طب آزمایشگاه، همزمان با پانزدهمین نشست شاخه ایرانی آکادمی بینالمللی آسیبشناسی (IAP)در مرکز نمایشگاهی و همایشهای بینالمللی ایرانمال تهران از تاریخ ۴ آذر ماه تا ۷ آذرماه ۱۴۰۴ حضور داشته است.





