در افتتاحیه نهمین نمایشگاه بینالمللی لاستیک و هفدهمین همایش ملی صنایع لاستیک با شعار «تولید در کلاس جهانی»، معاون سازمان ملی استاندارد ایران از کاهش ۵۰ درصدی نظارتهای مستقیم این سازمان بر واحدهای تولیدی تایر خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی با خوداظهاری و رعایت استانداردهای ملی، مسئولیت کیفیت محصولات را بر عهده خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار آرنا آنلاین، انوشه رحمانی، معاون ارزیابی و نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه لاستیک با بیان اینکه این نمایشگاه محلی برای تبادل اندیشه و دانش فنی در صنعت تایر است، اعلام کرد: سازمان ملی استاندارد نظارتهای مستقیم خود بر واحدهای تولیدی معتبر را تا ۵۰ درصد کاهش داده و مسئولیت انطباق با استانداردها را از طریق سیستم خوداظهاری، به تولیدکنندگان واگذار میکند.
وی افزود: این رویکرد جدید که برای اولین بار در این همایش مطرح شد، به واحدهای تولیدی اجازه میدهد تا با تکیه بر تخصص و مهارت خود، تطابق محصولات با استانداردهای ملی را تضمین کنند. سازمان ملی استاندارد تنها در صورت عدم انطباق، نظارت مستقیم را افزایش خواهد داد.
رحمانی همچنین به الزامات جدید استانداردهای تایر اشاره کرد و گفت: در راستای حرکت به سمت تولید در کلاس جهانی، مباحثی مانند ایمنی مصرفکننده، کاهش مصرف سوخت، مدیریت انرژی و بهویژه الزامات زیستمحیطی از جمله کاهش ردپای کربن و توسعه تایرهای زیستتخریبپذیر در دستور کار قرار دارد.




