مقام وزارت بهداشت: رتبه علمی پزشکی ایران در منطقه سرآمد است
پانزدهمین کنگره انجمن ایمپلنتولوژی ایران همزمان با نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی، امروز در مرکز نمایشگاه و همایشهای بینالمللی ایرانمال افتتاح شد؛ رویدادی که به اذعان مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، فراتر از نمایشگاه صرف بستری مؤثر را برای ارتقای علمی، حمایت از تولید داخلی و نمایش توانمندیهای ایران در عرصه منطقهای و بینالمللی در زمینه دندانپزشکی فراهم کرده است.
سعید شاهمرادی در حاشیه برگزاری کنگره ایمپلنتولوژی در گفتگو با خبرنگار آرنا آنلاین با اشاره به اهمیت تلفیق آموزش و نمایشگاه گفت: این رویداد را یکی از دستاوردهای ارزشمند حوزه دندانپزشکی دانست و گفت: برگزاری کلاسها و برنامههای آموزشی در کنار نمایشگاه نقش مهمی در ارتقای سطح علمی پزشکان کشور ایفا میکند.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، با تأکید بر جایگاه علمی ایران در منطقه بیان کرد: کشور ما همواره از نظر رتبه علمی پزشکی در منطقه سرآمد بوده است و خوشبختانه در حوزه تولید تجهیزات دندانپزشکی نیز به پیشرفتهای چشمگیری دست یافته بهگونهای که برخی محصولات ایرانی حتی در شرایط تحریم به کشورهای اروپایی صادر میشوند.
وی این دستاوردها را نشاندهنده توانمندی جوانان و تولیدکنندگان داخلی دانست و تصریح کرد: کیفیت محصولات داخلی ثابت کرده است که ظرفیت رشد بیشتر در همه حوزهها، از مواد دندانی گرفته تا تجهیزات و دستگاههای پیشرفته، وجود دارد.
ایشان به چالشهای تأمین تجهیزات و مواد اولیه اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت پیگیر حل این مشکلات است و تلاش میکنیم مسیر این حوزه را به سمت ثبات و تسهیل تغییر دهیم.
وی درباره حمایتهای وزارت بهداشت از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد: هرجا محصول باکیفیت داخلی تولید شود، سیاست ما مبتنی بر محدودسازی واردات و فراهم کردن بستر رشد کمی و کیفی تولیدات داخلی خواهد بود؛ حمایتی که پیش از این نیز در عمل انجام میشد.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این کنگره، مدیریت مالی و کنترل قیمتها در شرایط افزایش هزینهها را قابل تقدیر دانست و برای تداوم این رویدادها و موفقیت فعالان حوزه دندانپزشکی ابراز امیدواری کرد.
این رویداد از ۲۵ ام تا ۲۸ آذرماه۱۴۰۴ در مرکز نمایشگاه و همایشهای بین المللی ایرانمال در دو طبقه در حال برگزاری است.




